Thursday, April 9, 2009

Taklimat Biro Kawalan Narkotik

Hari ini, Khamis 9hb April, Sekolah Rendah Penanjong bersama Sekolah Rendah Pengiran Muda Mahkota Tutong telah sepakat untuk menjemput penceramah dari unit Biro Kawalan Narkotik untuk membuat taklimat bagi murid-murid tahun 6. Aktiviti ini diungkayahkan bertujuan memberi kesadaran dan pengetahuan kepada murid-murid dan sebagai peringatan dalam mereka melangkah ke alam remaja yang penuh dengan dugaan ini.

Dua orang pegawai dari unit Biro Kawalan Narkotik telah berkesudian untuk melaksanakan taklimat ini. Taklimat yang mengambil masa hampir 2 jam ini banyak memberikan pengetahuan dan kesedaran akan penyalahgunaan dadah. Selain daripada taklimat, sesi 'pop-kuiz' untuk murid-murid dan peraduan mencipta slogan yang berkaitan dengan bahaya dadah juga telah menambahkan lagi keceriaan dan penglibatan positif dari murid-murid kedua-dua buah sekolah ini.

Bagi pihak kedua buah sekolah ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Biro Kawalan Narkotik kerana telah berkesudian untuk memberikan taklimat yang bermanafaat ini. Bagi gambar-gambar sepenuhnya sila klik di sini

No comments:

 

blogger templates | Make Money Online